Cena izrade sajta
To je prilično širok raspon!
To varira jer toliko mnogo varijabli može uticati na cenu vašeg projekta. Kakav web sajt?
- Da li su vam potrebne mogućnosti e-trgovine? To bi moglo uticati na cenu izrade sajta.
- Da li projekat radi slobodnjak ili agencija? Slobodnjaci naplaćuju manje od agencija za projekte sličnih obima i vremenskih rokova.
- Da li je vaš projekat uključen u prilagođavanje? Prilagođavanje generalno povećava troškove jer se više vremena mora potrošiti na kreiranje prilagođenih grafika umesto na unapred napravljene.
2.Tip vaše web stranice takođe će uticati na cenu.
Na primer, jednostavan ili minimalistički dizajn biće jeftiniji od veoma prilagođenog i složenog dizajna.
Slično tome, ako vam je potrebno više funkcionalnosti na vašim veb lokacijama, kao što su integracija e-trgovine ili integracije API-ja, to će takođe povećati cenu.
Broj stranica je još jedan faktor koji utiče na cenu izrade sajta. Što više stranica imate na svom sajtu, veća su ulaganja potrebna za njegovu izgradnju, tako da bez obzira na koju stranicu korisnici dođu, vide nešto što izgleda kohezivno sa drugim delovima njihovog sajta (a ne kao naknadna misao).
Na kraju, slike i mediji su još jedno važno pitanje jer zauzimaju prostor u bazama podataka, što vremenom povećava troškove hostovanja i zahtevaju resurse servera tokom procesa učitavanja/preuzimanja.
Ako ovim zadacima nije dodeljeno dovoljno resursa, to može da ugrozi performanse servera (obično nije problem osim ako se ne koristi). Takođe je važno zapamtiti da će konačna cena izrade sajta zavisiti od toga koliko posla ste voljni ili u mogućnosti da uradite sami.
Na primer, ako imate spreman sav svoj sadržaj i samo vam treba neko drugi da napravi svaku stranicu, to bi moglo biti jeftinije nego da neko kreira svaki aspekt vaše web stranice od nule.
3. Koji su skriveni troškovi koji utiču na cenu izrade sajta ?
Brojni skriveni troškovi povezani su sa cenom izrade sajta, koji se mnogi često zanemaruju.
Troškovi izrade sajta, domena i hostinga su samo još nekoliko očiglednih troškova. Međutim, mnogi drugi troškovi se često zaboravljaju ili ignorišu.
Cena sadržaja je jedan od najčešće zanemarenih troškova izrade web stranice. Sadržaj dobrog kvaliteta je neophodan za bilo koju web lokaciju, ali njegova proizvodnja može biti veoma skupa.
Ako planirate da imate web lokaciju sa redovno ažuriranim sadržajem, moraćete da uzmete u obzir troškove angažovanja pisaca ili plaćanja softvera za kreiranje sadržaja.
Još jedan skriveni trošak koji utiče na cenu izrade sajta je trošak marketinga. Ako imate najbolju web stranicu na svetu, biće bezvredna ako niko ne zna da postoji.
Moraćete da uložite vreme i novac u marketing vaše web stranice. Ovo može uključivati optimizaciju za pretraživače, marketing na društvenim mrežama i oglašavanje sa plaćanjem po kliku.
Na kraju, takođe morate da uzmete u obzir troškove održavanja i ažuriranja.
Čak i najbolje web stranice moraju biti ažurirane i redovno održavane. Ovo može uključivati bezbednosne ispravke, ažuriranja softvera i dodavanje novih funkcija.
Zaključak
Ako razmišljate da napravite web sajt, postoji toliko mnogo dostupnih opcija da može biti teško znati odakle početi.
Dobra vest je da je cena izrade sajta u nasoj zemlji povoljna poslednjih nekoliko godina, što ih čini pristupačnim čak i za mala preduzeća ili pojedince koji žele jednostavan sajt.
Sa toliko različitih web lokacija dostupnih po različitim cenama, nema sumnje da postoji opcija za svakoga!