Izrada sajta cena – Vaša web lokacija je najvažniji alat za prodaju i marketing koji imate. To je središte vaše strategije ulaznog marketinga i to je stvar broj 1 koju vaši potencijalni klijenti žele da istraže pre nego što obave kupovinu ili čak razgovaraju sa članom vašeg tima.

Sve što treba da znate o ulaganju u vašu web stranicu

Sada kada većina preduzeća razume vrednost ulaznog marketinga, poslovne web stranice u celini postaju sve bolje. Oni su brži, elegantniji, prilagođeni mobilnim uređajima i korisniji. Ovo je odlično za potrošača, ali utoliko otežava posao trgovcu.

U ovom okruženju, svi smo prinuđeni da pojačamo svoju igru ako želimo da se izdvojimo od konkurencije, što nas vodi do neizbežnog projekta sa kojim će se sva moderna preduzeća u jednom ili drugom trenutku suočiti — izrada sajta ili dizajn web stranice.

izrada sajta cena

Izrada sajta cena može da varira u velikoj meri od samo  stotinu eura ako to uradite sami do nekoliko desetina hiljada dinara za naprednu, prilagođenu web lokaciju za organizaciju na nivou preduzeća.

Pošto preduzeća često nemaju pojma koliko bi trebalo da plate za dizajn ili redizajn veb stranice i šta da očekuju za svoj novac, odlučili smo da odgovorimo na to pitanje jednom zauvek.

izrada-sajta-cena

U nastavku ćemo podeliti vaše troškove u tri kategorije:

Cena redizajna „uradi sam“ web stranice.
Cena angažovanja slobodnjaka za dizajn vaše veb stranice.
Troškovi angažovanja agencije za dizajn web stranica.
Odakle god da krenete i bez obzira na vaš budžet, ovaj članak bi trebalo da vam pruži dobru predstavu o tome šta možete da očekujete.

Zašto su troškovi web dizajna porasli
Kao i sve ostalo, izrada sajta cena uglavnom se svodi na ponudu i potražnju. Kada je internet još bio relativno nov, preduzeća nisu shvatala koliko je web lokacija zaista vredna, tako da nisu bila spremna da plate visoku cenu.

Danas je web lokacija jedno od prvih razmatranja koje preduzeće uzima kada planira svoje pokretanje. U stvari, mnogi preduzetnici sužavaju svoja potencijalna imena preduzeća na osnovu toga koji su domeni dostupni i kako će URL izgledati.

Naravno, povećana potražnja nije jedini faktor.

Današnje web stranice su naprednije nego ikada ranije

Kako je vreme prolazilo, web dizajneri su poboljšali svoje tehnike i imaju pristup mnogo boljim alatima.

S jedne strane, izrada sajta pristojnog izgleda lakša je nego ikad sa kreatorima kao što smo mi.

S druge strane, izgradnja zaista prvoklasne, strateške web stranice zahteva više posla nego ikada ranije.
Danas web-sajtovi sadrže ćaskanje uživo tako da korisnici mogu odmah da stupe u kontakt sa vašom kompanijom, alatke za samoizbor da im pokažu prave usluge i proizvode za rešavanje njihovih problema, pa čak i kalkulatore koji im pokazuju koliko mogu da uštede, rastu, transformišu, itd. kada radite sa svojim timom.

Pored toga, zahtevi za optimizovanom web lokacijom postali su rigorozniji. Fokusiranje na brzinu stranice, pristupačnost i korisničko iskustvo važniji su nego ikad.

Svi ovi faktori mogu uticati na cenu izrade sajta, bilo da to radite sami ili radite sa agencijom. U ovom članku ćemo pogledati tri najpopularnije metode:

-sami izgradite svoju web lokaciju pomoću onlajn alata,
-unajmite slobodnjaka
-unajmite agenciju.

izrada sajtova cena

Izrada sajta cena

Izrada ili redizajn sajta pomoću šablona je obično najjeftinija opcija.

Uopšteno govoreći, što manje novca potrošite, više vremena i gnjavaže možete očekivati da biste se nosili da biste dobili sajt kakav želite – i verovatno neće biti baš onakav kakav želite da bude bez mogućnosti kodiranja.

Novi startupi sa ograničenim budžetima i bez web programera često moraju da počnu sa malim. ThemeForest nudi mnoštvo pristupačnih tema web lokacija koje možete izabrati (posebno za WordPress) koje obično koštaju oko 30 do 100 dolara.

Funkcionalnost, performanse i jednostavnost korišćenja ovih tema uveliko variraju. Dok pregledavate teme, imajte na umu sledeće:

-Nivo prilagođavanja koji možete postići.
-Kako je lako ažurirati.
-Koji šabloni su uključeni.

Izrada ili redizajn sajta pomoću šablona je obično najjeftinija opcija.

Uopšteno govoreći, što manje novca potrošite, više vremena i gnjavaže možete očekivati da biste se nosili da biste dobili sajt kakav želite – i verovatno neće biti baš onakav kakav želite da bude bez mogućnosti kodiranja.

Novi startupi sa ograničenim budžetima i bez web programera često moraju da počnu sa malim. ThemeForest nudi mnoštvo pristupačnih tema web lokacija koje možete izabrati (posebno za WordPress) koje obično koštaju oko 30 do 100 dolara.

Funkcionalnost, performanse i jednostavnost korišćenja ovih tema uveliko variraju. Dok pregledavate teme, imajte na umu sledeće:

-Nivo prilagođavanja koji možete postići.
-Kako je lako ažurirati.
-Koji šabloni su uključeni.

Jednom kada pronađete temu koja odgovara vašim potrebama, proverite da li je dobila mnogo pozitivnih recenzija, da ima dobre rezultate i da vam omogućava da unosite izmene bez ikakvih tehničkih veština.

Još jedna popularna opcija je kreator web lokacija kao što je Elementor, koji je u suštini ažurirani pozadinski uređivač za vaš web sajt koju instalirate na WordPress. Ovo vam omogućava da kreirate sadržaj i uređujete vizuelne karakteristike vaše teme sa lakoćom dajući vam različite module i vidžete za korišćenje, od kojih svaki ima svoje jedinstvene opcije formatiranja i stila.

Kada instalirate okvir, moći ćete da izaberete temu koja odgovara estetici koju želite da postignete.

Elementorov okvir je ogroman korak napred u odnosu na prosečne teme niže cene na tržištu. Izgledaju sjajno i prilagođeni su mobilnim uređajima, optimizovani za pretraživače i jednostavni za upotrebu. Pogledajte njihove teme ovde — mnoge od njih će izgledati poznato jer ih koriste mnoge veb stranice.

Možete početi da koristite Elementor besplatno, ali Pro nivo od pedesetak dolara godišnje za jednu lokaciju daje vam robusnije vidžete, šablone, podršku i još mnogo toga.

Međutim, ako želite više marketinških mogućnosti i integracije, postoji još bolja opcija.

Cena dizajna sopstvene web stranice

Sledeći nivo u odnosu na pravljenje sopstvene web stranice je zapošljavanje slobodnog dizajnera web stranica.
Slobodnjaci imaju različite nivoe talenta i naplaćuju u skladu sa tim.
U zavisnosti od vaših ciljeva, moći ćete da pronađete slobodnjaka koji će naplaćivati od 10.000 do 15.000 dinara za jednostavanu izradu sajta i više od 10.000 do 20.000 dinara (ili više) za veću web lokaciju sa različitim dizajnom šablona i prilagođenim karakteristike, pored profesionalnije estetike nego što možete sami da kreirate.

Vaše iskustvo će se dalje razlikovati u zavisnosti od iskustva vašeg freelancera i detalja vašeg projekta.

Na primer, ako je vaš freelancer izuzetno talentovan i može da vam napravi prilagođeni alat za samoizbor, kao što je konfigurator proizvoda, ili se odlučite da prođete kroz vežbu brendiranja sa njima, vaši troškovi mogu biti čak i veći od toga.

Kada radite sa freelancerom, verovatno možete očekivati dizajn koji izgleda dobro i dobro funkcioniše bez ikakvih očiglednih nedostataka. Oni će verovatno uzeti vaše ideje, smisliti nekoliko maketa koje ćete razmotriti, a zatim će napraviti onaj koji vam se najviše sviđa.

U većini slučajeva, slobodni dizajner je prvenstveno fokusiran na isporuku estetske privlačnosti koju im opišete dok predlaže određene funkcije za poboljšanje korisničkog iskustva. Nedostaci su što slobodnjaci imaju tendenciju da budu više pogođeni ili promašeni. Projekat bi mogao potrajati duže ako sve rade sami ili žongliraju sa više projekata, a možda neće ponuditi mnogo uvida van znanja o dizajnu i razvoju. Na kraju dana, ako niste raspoloženi za „uradi sam“, verovatno ćete moći da pronađete slobodnjaka koji će odgovarati vašem budžetu. Samo imajte na umu da će vaša cena rasti ili padati u zavisnosti od toga koliko je vaš projekat veliki i složen.

Cena angažovanja agencije za dizajn web stranice

Druga opcija je angažovanje agencije koja će se baviti dizajniranjem vaše web stranice, što vam daje pristup timu iskusnih stručnjaka koji verovatno imaju iskustva sa ciljevima poput vaših i dizajniranjem web stranice oko njih.

Međutim, kao što biste očekivali, izrada sajta cena sa agencijom košta najviše. Jednostavniji dizajn sajta može da košta od 100 do 30.000 eura u zavisnosti od veličine web sajta, dok web sajtovi sa velikim brojem stranica, prilagođenom funkcionalnošću i jedinstvenijim potrebama mogu koštati od 500 ili više.

Ovo može izgledati apsurdno u poređenju sa drugim opcijama, ali rad sa agencijom ide mnogo dalje od površnog dizajna.
Agencije troše jednako vreme na sadržaj, korisničko iskustvo, optimizaciju stope konverzije i sve ostalo što vašu veb lokaciju čini vrednom imovinom za vašu kompaniju — sve da vam pomogne da zaista postignete svoje ciljeve.

Ono što agenciju izdvaja od većine slobodnih web dizajnera je količina strategije koja ide u izgradnju moćne i efikasne mašine za generisanje potencijalnih klijenata za vaše poslovanje.

Tipična agencija će raditi sa vama na mapiranju vaše arhitekture mape sajta kako biste mogli da razumete strukturu vaše veb stranice i kako će se korisnici kretati kroz nju.

Oni će takođe pogledati vaše istorijske podatke kako bi dali preporuke o tome šta će najbolje funkcionisati za vaše specifične korisnike – sve u cilju otklanjanja trenja na korisnikovom putu.

Dobijate pristup nizu stručnjaka koji mogu da izvuku iz svog kombinovanog višegodišnjeg iskustva u dizajnu, razvoju, strategiji, sadržaju, testiranju i još mnogo toga, a ne samo iz jednog ograničenog resursa.

Ako imate budžet da unajmite agenciju, vredi vašeg vremena da razgovarate sa nekima da biste videli koje opcije su vam na raspolaganju.

Kontinuirano poboljšanje kroz dizajn vođen rastom

Pokretanje dizajna ili redizajna web stranice je uzbudljivo, ali to ne znači da treba da zaboravite svoju veb lokaciju dok je ponovo ne redizajnirate za tri ili četiri godine.

To je još jedan razlog da razmislite o agenciji i timu stručnjaka kome imate pristup:

Dizajn vođen rastom. Ovo je proces dizajna web sajta koji vam pomaže da izgradite jaču web stranicu iz meseca u mesec koristeći korisničke podatke kako biste poboljšali put korisnika. Baš kao što je biljci potrebna voda, svetlost, briga i pažnja da bi ojačala i napredovala, tako je potreban i stalan rad na vašem web sajtu.

Potrebno ga je nadgledati, redovno ažurirati i ponovo kalibrisati kako bi odražavao promene u vašem poslovanju i kako bi zadovoljio rastuće potrebe vašeg kupca.

Znam šta mislite: „Ovo zvuči skupo.“ I da, potrebno je uložiti u kontinuirano poboljšanje samog sajta.

Ako krenete ovim putem, svakog kvartala ćete raditi sa timom agencije da identifikujete najveće oblasti za poboljšanje vašeg sajta na osnovu korisničkih podataka.
Planirat ćete testove i eksperimente da biste postigli bolje rezultate. Prilagodićete dizajn, kopiju i korisnički doživljaj da biste svojim korisnicima pružili sajt koji žele. Dizajn vođen rastom je proces saradnje koji omogućava vašem timu da se usredsredi na elemente veb sajta koji će doneti najviše poboljšanja vašim klijentima.

izrada-sajta-cena

Kako sadržaj utiče na cenu dizajna vaše web stranice?

Sadržaj je jedan od najvažnijih delova dizajna vašeg sajta.

To je ono što podstiče vašu web lokaciju da se rangira u pretraživačima, podstiče vašeg korisnika da preduzme akciju i postavlja vašu kompaniju kao lidera misli i stručnjaka kome kupci treba da veruju.

Na najosnovnijem nivou, vaš web sajt postoji da se poveže sa vašim potencijalnim klijentima i da ih obrazuje o onome što nudite. Osim ako ne prodajete neku vrstu dizajnerske usluge, niko neće biti ubeđen da kupi samo na osnovu vašeg dizajna.

To je sadržaj koji donosi vašu vrednosnu ponudu. Sadržaj je takođe jedan od aspekata izrade sajta koji oduzimaju više vremena.
Da biste se uhvatili u koštac sa izazovom sadržaja, idealno preporučujemo da pristupite sadržaju na prvom mestu, gde svoju web lokaciju gradite oko svog sadržaja, umesto da dizajnirate svoju web lokaciju i naknadno popunjavate sadržaj.

Međutim, u svetu u kojem većina kompanija želi da njihova web lokacija bude dizajnirana juče, realniji pristup je da se prvo fokusirate na 20% vaše web stranice koja donosi 80% vrednosti za vašeg korisnika – a zatim nastavite da pravite ostatak web lokacije ( i vaš sadržaj) nakon ponovnog pokretanja.

Odličan dizajn pomaže da se vaša poruka efikasno prenese i poboljšava korisničko iskustvo — ali bez sadržaja dizajn neće biti važan.

Sadržaj kada sami pravite web sajt

Ako sami radite izradu web stranice, počnite tako što ćete mapirati sve stranice koje želite da vaša web lokacija uključi.

Zatim napišite stvarni sadržaj za svaku od tih stranica. Na taj način, kada upoređujete teme web lokacija, možete odabrati onu koja najbolje odgovara vašoj strategiji sadržaja.

Sadržaj kada radite sa slobodnjacima i agencijama

Mnogi slobodni web dizajneri će ili imati kopirajtera sa kojim sarađuju ili će rado raditi sa autorom tekstova kojeg sami unajmite.

U svakom slučaju, želite da budete sigurni da su obe osobe na istoj stranici jer proces zahteva komunikaciju napred-nazad.

Agencije će se razlikovati po načinu na koji podržavaju vaše kreiranje sadržaja, u rasponu od toga da imate internog pisca sadržaja do kreiranja sadržaja za vas do korišćenja spoljne mreže pisaca.

Pisanje  za veliku web lokaciju nije mali poduhvat – to je u suštini pisanje knjige o vašem poslu i treba se prema njemu odnositi sa istom važnosti.
Zato se fokusiranje na najvažnije stranice za vaš  dizajn, a zatim poboljšanje ostatka tokom vremena u odnosu na sve sadržaje odjednom, može pokazati korisnim.

Izrada sajta cena, troškovi sadržaja će se široko kretati u zavisnosti od veličine vašeg sajta, količine sadržaja i nivoa potrebne stručnosti (i ako to radite sami ili imate nekog drugog da to uradi). Možete očekivati da ćete platiti bilo šta od nekoliko stotina do hiljada eura za pravi sadržaj za vašu web lokaciju.

Stavljanje cene vaše web stranice u perspektivu

Zamislite da ste upravo unajmili novog prodavca koji radi danonoćno, dan i noć, promovišući vaše poslovanje potencijalnim klijentima sa savršenom doslednošću. Uz prave alate, ovaj prodavac se stalno usavršava uz minimalni nadzor i intervenciju sa vaše strane.

Kad god potencijalni klijent želi informacije o vašem poslu u ponoć, a vi spavate, vaš zaposleni  je tu sa širokim osmehom i svim informacijama koje vaš potencijalni klijent želi.

Sada zamislite da ovaj novi prodajni predstavnik ne želi da radi na proviziji, ne želi platu i da bi mu bilo manje stalo do bilo koje od pogodnosti koje vaša kompanija nudi.

Ovo može biti odlična veb lokacija kompanije. Ulazni marketing je vrhunski oblik marketinga u doba interneta i takodje spada u izrada sajta cena, a vaša web lokacija je temelj vaše strategije ulaznog marketinga.

Nijedan živi čovek ne može da uradi ono što odlična web lokacija može za vaše poslovanje, a ipak toliko preduzeća na svoju web lokaciju gleda kao na jednu od prvih oblasti za koje treba da skrenete uglove.

Ljudi će uvek igrati neprocenjive uloge u poslovanju, a izuzetni zaposleni zaslužuju visoke plate koje imaju, ali gde drugde možete dobiti neverovatan povraćaj ulaganja koji nudi moćna, dobro dizajnirana web lokacija?

Vaš  web sajt je najpametniji i najjeftiniji prodavac kojeg ćete ikada unajmiti. Tretirajte to kako treba.