Lokalni SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije vašeg web sajta za lokalne pretrage, što znači da želite da vaš web sajt bude bolje rangiran  za ključne reči koje su povezane s vašim poslovanjem u vašoj lokalnoj zajednici. To je važno za sve vrste poslovanja, od malih firmi do velikih korporacija, jer lokalni SEO pomaže ljudima da vas pronađu kad traže proizvode ili usluge koje vi nudite.

lokalni SEO

Kako lokalni SEO funkcioniše? Lokalni SEO koristi različite tehnike za poboljšanje vašeg rangiranja u lokalnim pretragama. Ovde su neke od najvažnijih tehnika koje se koriste u lokalnom SEO-u:

  1. Optimizacija ključnih reči –  Ključne reči su važne za lokalni SEO jer pomažu ljudima da vas pronađu kad pretražuju za proizvode ili usluge koje nudite. Potrebno je pronaći relevantne ključne reči koje su popularne u vašoj lokalnoj zajednici i koristiti ih na različitim mestima na vašem web sajtu, poput naslova stranica, meta opisa i teksta.
  2. Izgradnja lokalnih povratnih veza (backlinkova) Povratne veze su veze koje dolaze s drugih web stranica koje usmeravaju korisnike na vašu web stranicu. Izgradnja lokalnih povratnih veza je ključna za poboljšanje vašeg rangiranja u lokalnim pretragama. Ovo možete učiniti tako što ćete se povezati s drugim lokalnim poslovnim organizacijama ili stvaranjem lokalnih direktorija.
  3. Optimizacija Google My Business (GMB) naloga GMB je besplatna usluga koju Google nudi svim poslovnim organizacijama. Ovo vam omogućava da ažurirate svoje poslovne informacije na Googlu, uključujući adresu, telefonski broj, radno vreme i fotografije. Optimizacija GMB naloga pomaže vašoj firmi da bude bolje vidljiva u lokalnim pretragama.
  4. Korištenje lokalnih izvora i direktorijuma Postoji mnogo lokalnih izvora i direktorijuma koji su namenjeni poboljšanju vaše vidljivosti u lokalnim pretragama. Ovo uključuje direktorijume poput Yelp-a, Yellow Pages-a i drugih. Potrebno je pronaći relevantne direktorijume za vašu industriju i registrovati  se na njima kako biste poboljšali svoj rang u lokalnim pretragama.
  5. Sadržaj koji je prilagođen lokalnoj publici Sadržaj na vašem web sajtu mora biti prilagođen lokalnoj publici