Verovatno ste već svesni koliko je prisustvo na mreži izuzetno važno, čak i za najtradicionalnija preduzeća. Vaš web sajt je vaš izlog, gde vaši kupci mogu da vas pronađu, ali morate malo da se potrudite da biste privukli potencijalne nove kupce na njega. SEO i PPC – radeći u tandemu – mogu vam pomoći da proširite svoju mrežu, čak i uz skroman budžet.

Problem koji mnoga mala i srednja preduzeća imaju sa SEO-om i PPC-om je često jednostavno pronalaženje vremena da nauče o njima i da ih oboje iskoriste u svoju najveću prednost. Takođe je lako doći do zabune između njih dvoje, posebno zato što mogu da rade zajedno na mnogo načina.

SEO i PPC: Koja je razlika i koje su prednosti?

SEO, skraćenica od Search Engine Optimisation, odnosi se na organski razvoj teksta i dizajna vaše web stranice kako bi se osiguralo da je optimizovan za Google i druge pretraživače.
Cilj SEO-a je da obezbedi da pretraživači i njihovi algoritmi smatraju da je vaš web sajt pouzdan i relevantan, i da vas stoga rangiraju više u rezultatima pretrage, šaljući više saobraćaja pretrage na vaš put. SEO je često postepen proces, što ga čini dobrom dugoročnom investicijom. SEO sam po sebi je odličan način da povećate protok organskog saobraćaja na web sajtu, a ako imate veštine da to uradite sami, u osnovi je besplatan. Čak i ako platite da optimizuje vaš web sajt za vas, to je i dalje veoma isplativo na dugi rok, jer obezbeđuje vidljivost pretraživačima na stalnoj osnovi. Ako nemate veliki budžet, SEO može biti dobar i jeftin način za isporuku velikog obima saobraćaja na vašoj web lokaciji.
Protiv?
To je postepen proces koji može potrajati mnogo meseci, da biste videli rezultate koje želite.

PPC, skraćenica za plaćanje po kliku, odnosi se na plaćeno oglašavanje koje šalje saobraćaj pretrage na vašu veb lokaciju. Ovi plaćeni oglasi se mogu videti na vrhu i sa strane Google-ovih (i drugih pretraživača) stranica sa rezultatima pretrage. Plaćate samo za klikove na oglas, što ga čini veoma isplativim. Može se uključiti i isključiti trenutno kada vam je potrebno, što ga čini dobrom kratkoročnom i dugoročnom investicijom. Obim podataka pretraživača dostupnih sa PPC-om čini ga odličnim načinom za kanalisanje trenutnog ciljanog saobraćaja na vaš web sajt, nešto što je često preko potrebno preduzećima koja pokušavaju da se istaknu u areni sa drugim konkurentima koji se bore za svoj udeo u pretrazi saobraćaja.
Protiv?
Neke ključne reči mogu biti skupe. Takođe, u trenutku kada zaustavite oglase, tok saobraćaja sa tog kanala prestaje.

Zašto su Vam potrebni i SEO i PPC? I kako da ih naterate da  rade zajedno?

Neke kompanije odlučuju da fokusiraju svoje napore na jedno ili drugo, ali obično se najbolji rezultati mogu postići kombinacijom SEO i PPC-a. Korišćenjem SEO-a da bi se obezbedio dugoročni rast organskog saobraćaja i PPC-a da to dopuni pouzdanim tokom saobraćaja koji možete da uključite i isključite, možete maksimizirati ukupan nivo saobraćaja koji vaš sajt prima.

SEO vam može pomoći da se organski napredujete kroz stranice rezultata pretraživača, međutim, najviše pozicije su izdvojene za oglase, tako da korišćenje PPC-a može poboljšati vaše šanse za visoko rangiranje tamo gde vas samo SEO ne može postići. Korišćenje ova dva u tandemu će vam dati priliku da obezbedite visoke rangove i organski i u oglasima za ciljane ključne reči, dajući vam veću ukupnu vidljivost, klikove i saobraćaj. Takođe može dati potencijalnim kupcima samopouzdanje da vide brend koji dominira i plaćenom i organskom pretragom; to implicira pouzdanost i jaku relevantnost za njihovu pretragu.

PPC može biti od velike pomoći kada je u pitanju odabir ključnih reči za koje ćete organski optimizovati svoj sajt. Pokretanje oglasa za određenu ciljnu ključnu reč će vam vrlo brzo (i najverovatnije jeftino) pokazati koliko je dobar i da li bi trebalo da je koristite u svom web sadržaju ili ne. U stvari, podaci koje generišu svi vaši PPC oglasi – kao što su stope konverzije ključnih reči – mogu se koristiti za informisanje o vašim SEO odlukama, što vam potencijalno štedi mnogo vremena.
Google Ads dolazi sa alatkom za ključne reči koju možete da koristite za istraživanje ključnih reči koje koristite u oglasima i/ili web sadržaju. Zatim možete da merite učinak i besplatne i plaćene pretrage pomoću Google analitike.