Strategija izrade sajta
Vaša poslovna web lokacija je suštinski deo vašeg marketinga i uspeha u prodaji, ali odakle početi?
Mislim da se mnogi ne bi složili sa ovom izjavom: Vaša web lokacija je suštinski deo vašeg poslovanja i moderna marketinška strategija.
Poslovna web lokacija, kada je strateška, dizajnirana i efikasno napravljena, može biti ono što oni pitaju, a vi odgovarate nazivaju vašim „najboljim prodavcem“ — odgovaranje na pitanja i prikupljanje i negovanje potencijalnih klijenata dok drugi spavaju i nikada im nije potreban odmor.
Ali to je razlog više što proces dizajniranja ili izrade sajta može povećati broj otkucaja srca u vašem timu.
Gde dođavola treba da počnem? Postoji toliko mnogo pokretnih delova (dizajn, generisanje potencijalnih klijenata, kreiranje sadržaja, da spomenemo samo neke), može biti teško znati odakle da počnete ili čak kako da počnete da planirate svoju strategiju izrade sajta.
Imamo ima više od decenije iskustva u izradi web stranica za naše klijente, a istovremeno im pomaže da uspešno uspostave svoje prisustvo na mreži. Dakle, u ovom članku pomažemo vam da definišete prve stvari koje treba da uradite da biste izgradili ili obnovili strategiju svoje veb lokacije.
Podelićemo sa vama šest najvažnijih delova koji bi trebalo da budu deo vaše strategije izrade sajta za 2023. godinu:
-Primarni ciljevi vaše web stranice
-Inventar vašeg sadržaja
-Priča koju planirate da ispričate
-Plan za video i novi sadržaj
-Plan za samoizbor
-Tehničko podešavanje i plan lansiranja
1. Ciljevi vaše web stranice
Jedan od prvih zadataka u kreiranju strategije izrade sajta je da odredite primarne stvari koje želite da postignete sa svojom web lokacijom – koji su vaši ciljevi, šta vaša ciljna publika treba da uradi na vašoj web lokaciji, šta posetioci vašeg sajta treba da konvertovati na?
Možda su vaši ciljevi da povećate web saobraćaj ili generišete potencijalne klijente kako biste ispunili svoje prodajne ciljeve. Šta god da su, ovi poslovni ciljevi moraju biti u srži strategije vaše web stranice. Kada su definisani, možete donositi odluke na osnovu podataka o stranicama, korisničkom iskustvu i putanjama konverzije koje su potrebne da biste ih postigli.
Vaša ciljna publika bi mogla da ima više puta da postigne isti cilj, ali duboko razmišljanje o svakom od njih će vam dati mnogo uvida u to kako da izgradite svoju strategiju web lokacije koja će podržati svako putovanje.
Kao što se publika na prvoj stranici često susreće na vašoj web lokaciji, vaša početna stranica može da igra veliku ulogu u postizanju vaših ciljeva i dobro je mesto za početak planiranja.
Razmišljajući o početnoj stranici postavlja se pitanje:
„Kako da ih navedemo na drugu stranicu?“
Stavite se u kožu svoje ciljne publike i odredite šta žele i treba da urade kako bi ostvarili vaše ciljeve kada dođu na vašu web lokaciju.
2. Inventar vašeg sadržaja
Kod nas je vaš sadržaj jedan od najvažnijih koraka u razvoju strategije vaše web stranice.
Ovo uključuje ne samo vaše članke na blogu, već i vaše video zapise . Uzimanje u obzir onoga što imate i koje praznine treba popuniti pomoći će vam da odredite šta treba da bude na vašoj web lokaciji i što treba uzeti u obzir u strategiji vaše web stranice (i takođe vam dati uvid u strategiju sadržaja).
Naš tim za web lokaciju počinje u zgodnom SEO alatu pod nazivom Screaming Frog. Ovde obavljaju indeksiranje postojećeg sajta i njegovog učinka u pretraživačima koje izvoze i počinju da analiziraju.
Zatim, poslovni tim pravi prvi prolaz do toga koje stranice treba čuvati, kombinovati ili sklanjati da bi ostvarili svoje ciljeve i olakšali kupčev put do njih. Ovaj deo vaše web strategije je vaša prilika da sagledate ono što imate i šta dobro funkcioniše, i unesete svoje planove za nove stranice koje su vam potrebne.
Na kraju, vaš sadržaj će ustupiti mesto strukturi sajta koja uključuje kombinaciju stranica koje želite da kreirate, uravnoteženu sa stranicama koje možda već postoje na vašoj web lokaciji.
Sa vašim sadržajem u ruci, dobra strategija za strukturu web stranice trebalo bi da vam pomogne da vidite nekoliko stvari:
-Kako vaš navigacioni meni (ili meniji) treba da funkcioniše
-Struktura i organizacija informacija na vašoj web stranici
-Stranice koje treba da napravite i koje možda nisu predstavljene u vašoj navigaciji
-Šta će biti u vašem podnožju-futeru
3. Priča koju planirate da ispričate
Kada odredite stranice koje imate i koje su vam potrebne, vreme je da razmislite o vrsti sadržaja koji se nalazi na tim stranicama. Naravno, ovo će zavisiti od cilja stranice, ali pored toga, vaše stranice bi trebalo da pričaju istu priču.To ne znači da nismo fokusirani na konkretnu stranicu ili put korisnika, to samo znači da smo fokusirani na ukupnu priču i vrednost kompanije onoliko koliko razmišljamo o strategiji svakog odeljka.
-Reci šta nudite
-Objasnite kako to čini život boljim
-Recite ljudima kako da ga dobiju
-Kako se korisnik našao na ovoj stranici?
-Zašto su odlučili da dođu na ovu stranicu?
-Gde bi trebalo da idu dalje?
-Koje informacije su im potrebne da bi im bilo udobno da preduzmu sledeći korak?
-Kako da im taj sledeći korak učinim što jasnijim?
Uz ova pitanja, trebalo bi da budete u mogućnosti da steknete prilično dobru predstavu o tome koje vrste informacija treba da se nalaze na stranici, koje pozive na akciju treba da prikažete i kako da nastavite korisnika da se kreće kroz svoje putovanje.
Strategije stranica mogu imati mnogo različitih oblika. To mogu biti jednostavne beleške o različitim odeljcima koje želite na svakoj stranici, ili mogu biti skica stranice ako ste više vizuelni.