Društvene mreže su postale nezaobilazan deo svakodnevnog života i načina na koji kompanije komuniciraju sa svojim ciljnim grupama. Međutim, postoje toliko mnogo različitih društvenih mreža da može biti teško odlučiti koje treba koristiti za marketinške svrhe. U nastavku ćemo razmotriti nekoliko faktora koje treba uzeti u obzir pri odabiru društvenih mreža za marketing.
- Ciljna grupa
Kada razmišljate o tome koje društvene mreže odabrati za marketing, prva stvar koju treba uzeti u obzir je ciljna grupa koju pokušavate da dosegnete. Na primer, ukoliko vaša ciljna grupa su tinejdžeri i mlađi ljudi, Instagram i TikTok su verovatno najbolje opcije. Sa druge strane, ako pokušavate da dosegnete starije osobe, Facebook bi mogao da bude bolja opcija.
- Vrsta sadržaja
Svaka društvena mreža ima različitu vrstu sadržaja koju podržava. Na primer, Instagram je uglavnom vizuelna platforma i fokusira se na slike i videozapise, dok je Twitter platforma za kratke poruke. Kada razmišljate o tome koje društvene mreže odabrati za marketing, razmislite o vrsti sadržaja koju želite da objavljujete i koja društvena mreža najbolje podržava tu vrstu sadržaja.
- Ciljevi kampanje
Svaka marketinška kampanja ima različite ciljeve, a različite društvene mreže mogu biti bolje za postizanje različitih ciljeva. Na primer, ako pokušavate da povećate svest o brendu, Twitter bi mogao biti dobra opcija zbog svoje široke baze korisnika. S druge strane, ako pokušavate da povećate prodaju proizvoda, Facebook ili Instagram bi mogli biti bolji izbor, jer ove društvene mreže omogućavaju kompanijama da direktno reklamiraju svoje proizvode i usluge.
- Konkurencija
Pogledajte koje društvene mreže koriste vaši konkurenti i razmislite da li bi i vi trebali da budete prisutni na tim mrežama. Ako vaši konkurenti uspešno koriste određenu društvenu mrežu za marketing, to bi mogao biti dobar pokazatelj da bi i vi trebali da budete prisutni na toj mreži.
Kada odlučite u koju društvenu mrežu ili mreže ćete ulagati svoje vreme i novac, morate privući vašu ciljanu publiku sa odgovarajućim sadržajem. Objavljujte sadržaj koji je relevantan, kreativan, informativan i zanimljiv jer u suprotnom vam profil na društvenim mrežama neće puno koristiti.
I zapamtite, društvene mreže su na kraju krajeva dvosmerni kanali tako da nemojte izbegavati da učestvujete u razgovorima vaše ciljane publike i odgovarate na komentare i poruke.