Društvene mreže su postale nezaobilazan deo svakodnevnog života i načina na koji kompanije komuniciraju sa svojim ciljnim grupama. Međutim, postoje toliko mnogo različitih društvenih mreža da može biti teško odlučiti koje treba koristiti za marketinške svrhe. U nastavku ćemo razmotriti nekoliko faktora koje treba uzeti u obzir pri odabiru društvenih mreža za marketing.

  1. Ciljna grupa

Kada razmišljate o tome koje društvene mreže odabrati za marketing, prva stvar koju treba uzeti u obzir je ciljna grupa koju pokušavate da dosegnete. Na primer, ukoliko vaša ciljna grupa su tinejdžeri i mlađi ljudi, Instagram i TikTok su verovatno najbolje opcije. Sa druge strane, ako pokušavate da dosegnete starije osobe, Facebook bi mogao da bude bolja opcija.

  1. Vrsta sadržaja

Svaka društvena mreža ima različitu vrstu sadržaja koju podržava. Na primer, Instagram je uglavnom vizuelna platforma i fokusira se na slike i videozapise, dok je Twitter platforma za kratke poruke. Kada razmišljate o tome koje društvene mreže odabrati za marketing, razmislite o vrsti sadržaja koju želite da objavljujete i koja društvena mreža najbolje podržava tu vrstu sadržaja.

  1. Ciljevi kampanje

Svaka marketinška kampanja ima različite ciljeve, a različite društvene mreže mogu biti bolje za postizanje različitih ciljeva. Na primer, ako pokušavate da povećate svest o brendu, Twitter bi mogao biti dobra opcija zbog svoje široke baze korisnika. S druge strane, ako pokušavate da povećate prodaju proizvoda, Facebook ili Instagram bi mogli biti bolji izbor, jer ove društvene mreže omogućavaju kompanijama da direktno reklamiraju svoje proizvode i usluge.

  1. Konkurencija

Pogledajte koje društvene mreže koriste vaši konkurenti i razmislite da li bi i vi trebali da budete prisutni na tim mrežama. Ako vaši konkurenti uspešno koriste određenu društvenu mrežu za marketing, to bi mogao biti dobar pokazatelj da bi i vi trebali da budete prisutni na toj mreži.

 

Kada odlučite u koju društvenu mrežu ili mreže ćete ulagati svoje vreme i novac, morate privući vašu ciljanu publiku sa odgovarajućim sadržajem. Objavljujte sadržaj koji je relevantan, kreativan, informativan i zanimljiv jer u suprotnom vam profil na društvenim mrežama neće puno koristiti.

I zapamtite, društvene mreže su na kraju krajeva dvosmerni kanali tako da nemojte izbegavati da učestvujete u razgovorima vaše ciljane publike i odgovarate na komentare i poruke.