SEO ili optimizacija za pretraživače, predstavlja skup tehnika i strategija koje se primenjuju kako bi se unapredila vidljivost sajta ili pojedinačnih stranica na pretraživačima kao što su Google, Bing i Yahoo. Važnost SEO-a može se dovoljno naglasiti u današnje vreme kada se veliki deo poslovanja odvija online. U nastavku Vam donosimo nekoliko razloga zašto je SEO važan:

1.Povećanje prodaje i saobraćaja na sajtu

Prema nekim istraživanjima, oko 75% korisnika ne prolazi dalje od prvih 5 rezultata pretrage, dok druga studija navodi da samo 6% korisnika ide na drugu stranu rezultata pretrage
Ovo ponašanje naglašava koliko je važno biti prisutan na mreži i biti vidljiv na prvoj stranici rezultata pretrage. Ako je vaša veb lokacija dobro optimizovana iz perspektive SEO-a može osigurati da vaše poslovanje dostigne svoj maksimum u digitalnom svetu i privuče veću, angažovaniju publiku.

Povećava vidljivost i saobraćaj na sajtu SEO omogućava da se sajt pojavljuje među prvima u rezultatima pretrage na pretraživačima. To znači da će veći broj ljudi posetiti sajt, što može dovesti do povećanja prodaje ili konverzije.

2.Pruža bolje korisničko iskustvo

Ukoliko korisnici lako dolaze do samog sajta, u rezultatima pretrage relavntne za ključnu reč poslovanja, to predstavlja veliki uticaj na samo poslovanje. Npr. Ako nekom hitno treba vodoinstalater, niko  neće gubiti vreme tako što će provesti par sati da pronađe nekog na nekoj strani Googla, već će kontaktirati nekoga među prvim rezulatima pretrage. Samim tim web sajtovi koji su kotirani na samom vrhu strane pretrage, zagarantovano imaju najveći profit u odnosu na konkurentske sajtove koji su nisko pozicirani.

3.Konkurentska prednost

U današnjem svetu gde je online prisustvo neophodno, optimizacija za pretraživače predstavlja konkurentsku prednost. Ukoliko se sajt ne pojavi među prvima u rezultatima pretrage, konkurencija će privući veći broj korisnika. Kada se sajt pojavljuje na vrhu pretrage, ljudi ga percipiraju kao relevantan i kredibilan izvor informacija. To povećava poverenje u brend i može dovesti do dugoročne lojalnosti korisnika.  Dugoročni efekti SEO se ne primenjuje samo za kratkoročne ciljeve.

 

Važnost SEO-a

Iako postoje drugi načini povećanja digitalnog prisustva, kao što su PPC i društveni mediji, većina onlajn saobraćaja potiče od organskih pretraga. Ovo ponašanje je dokazano u nedavnoj studiji koja je otkrila da 68% svih onlajn iskustava počinje pomoću pretraživača.

Statistike poput gore pomenute ilustruju samu količinu potencijalnog saobraćaja koji se može postići kada je sajt vidljiv publici putem organske pretrage. Sama priroda SEO-a takođe znači da kada vaša veb lokacija počne da se rangira, nećete morati da plaćate za saobraćaj koji primate. Ovo je za razliku od alternativnih kanala gde obično plaćate po modelu cena po kliku.

Visoka stopa konverzije ukazuje na to da sajt privlači relevantne posetioce i da ih uspešno navodi na željenu akciju. S druge strane, niska stopa konverzije može ukazivati na nedostatke u dizajnu, sadržaju ili navigaciji sajta.

ROI

Jedan od najbitnijh stavki u sklopu SEO optimizacije je ROI – odnosno povraćaj uloženog.  SEO optimizacija ne predstavlja „jeftinu“ uslugu, SEO predstavlja obiman i kontinuiran rad koji iziskuje veće angažovanje, samim tim i predstavlja projekata za koji je neophodno uložiti više novca. Najbitnije u svemu je kvalitetna SEO optimizacija, bolje rangiranje, prisustvo među prvim rezultatima pretrage , što na kraju garantuje apsolutni povraćaj uloženog novca u samu SEO optimizaciju.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *