Optimizacija sajta
Pre nego što počnemo da objašnjavamo zašto su meta oznake toliko relevantne za optimizacija sajta (SEO) napore vašeg web sajta, važno je da razjasnimo koncept kako bi svi tačno znali kako da iskoriste prednosti ovog elementa.
Šta je meta oznaka
Meta oznaka je deo teksta koji opisuje određeni sadržaj web stranice. Ovi isečci teksta nisu vidljivi na web stranici, možete ih videti samo ako pogledate kod stranice.
Koncept meta oznake nije toliko daleko od koncepta oznake koji smo naučili iz Blog kulture: mali opisi sadržaja koji pomažu web pretraživačima da znaju o čemu govori vaša web lokacija.
U stvari, jedina velika razlika je u tome što možete videti obične oznake, poput onih na blogu. Meta oznake nisu vidljive naočigled. Meta oznake su vidljive samo u HTML-u, što znači da samo web pretraživači i ljudi koji poznaju kod mogu da vide meta oznake.
Ukratko, meta oznake su podaci o podacima koji se nalaze na vašoj web stranici.
Kako meta oznake mogu pomoći SEO-u
Važno je napomenuti da iako meta oznake pomažu da se uradi optimizacija sajta (SEO), ne pomažu sve meta oznake SEO. Imajući jasno razumevanje vrste meta oznaka koje zapravo mogu pomoći vašim naporima da uradite , možete kreirati bolje akcione planove za poboljšanje ili optimizaciju vašeg pozicioniranja na mreži.
Vrste meta oznaka
Postoje četiri glavne vrste meta oznaka koje su sve relevantne za optimizaciju sajta. Naravno, s vremenom, neki od njih više nisu korisni kao što su bili u prošlosti. Neki drugi ponekad mogu biti od pomoći i konačno, postoji vrsta meta oznake za koju postoji velika verovatnoća da će povećati saobraćaj na vašoj web lokaciji.
-Meta Description Attribute: Kratak opis stranice
-Oznaka naslova: Ovo upućuje na tekst koji vidite na vrhu vašeg pretraživača. Za web pretraživače, ovo je naslov vaše veb stranice.
-Meta Keywords Attribute: Grupa ključnih reči relevantnih za web stranicu
-Meta Robots Attribute: Ove meta oznake daju uputstva za pretraživače pretraživača – koji se nazivaju i Botovi – i govore im šta da rade sa dotičnom stranicom.
Meta Description Attribute:
Ovo je veoma korisna meta oznaka. Ona govori web pretraživačima svrhu vaše stranice i o čemu se radi. Sada, oznaka opisa nije uvek vidljiva kada nešto guglate, ali obično izgleda kao fragment sa stranice.
Googl je takođe naveo da uključivanje ključnih reči u meta opise nema efekta na vaše rangiranje, ali ako imate lep, ubedljiv meta opis to može da natera posetioce da kliknu na vašu web stranicu, posebno ako meta opis uključuje ključne reči koje bi mogle biti tražene.
Optimizacija sajta je poduhvat koji zahteva vreme i posvećenost, a ponekad se vlasnici kompanija moraju fokusirati samo na rast svog poslovanja, a ne na optimizaciju sadržaja web-sajta korišćenjem SEO orijentisanih meta oznaka.
Title Tag:
Možda se ne čine tako, ali oznake naslova su ključne za optimizaciju sajta. Ne samo zato što su vidljivi prosečnom posetiocu weba, već imaju snažan uticaj na logiku web pretraživača. Možete ih jasno videti na odredišnim stranicama ili na vrhu pregledača.
Ova vrsta oznake pomaže kada web lokacija želi da svojoj stranici da primarni naslov u nastojanju da pojednostavi optimizacija sajta .
Atribut meta ključnih reči:
Ovo je vrsta meta oznake koja se više ne koristi, ali je u to vreme bila prilično moćna. Razlog zašto su obezvređeni je taj što su neki u očajničkom pokušaju da ukradu saobraćaj sa najpopularnijih web lokacija počeli da ubacuju nepovezane reči u kod svojih stranica. Google je odlučio je da u potpunosti ukloni meta ključne reči iz svog algoritma za rangiranje.
Meta Robots Attribute:
Ovaj atribut omogućava web lokacijama da kažu botovima pretraživača šta da rade sa vašom stranicom. Postoje dve varijacije:
index/noindex:
Ovo je ono što govori botu web pretraživača da li da prikaže vašu web sajt na stranicama sa rezultatima (SERPs) ili ne.
follow/nofollow: Ova varijacija govori web pretraživačima šta da rade sa vezama vaše web stranice
Web lokacije definitivno mogu da iskoriste prednosti meta oznaka za svoje SEO napore. Jedini uslov je da imate znanje da znate kako i kada ih primeniti.
Iz tog razloga, čvrsto verujemo da kompanije treba da ulažu u stručnost i znanje o optimizaciji sajta ovog fantastičnog tima koji zaista može da pozicionira vašu web stranicu na mreži na mesto koje zaslužuje, tako da vaša kompanija ostane konkurentna i relevantna za onlajn svet.
REZIME
Stavite se u cipele kupca,klijenta, pokušajte da vidite stvar iz njihove perspektive. Ako to postignete, imaćete jasnu i svetlu viziju o tome šta je potrebno vašoj publici i kako da joj to obezbedite. Kada integrišete te elemente u svoj web sajt, videćete rezultate.