Šta je SEO?
Pre nego što uđemo u to zašto je SEO važan, ključno je razumeti šta se zapravo podrazumeva pod SEO-om i šta ta tri slova označavaju.
Jednostavnim rečima, SEO ili optimizacija pretraživača je proces optimizacije veb lokacija i onlajn sadržaja radi povećanja potencijala za rangiranje u pretraživačima.
Važnost SEO-a
Iako postoje drugi načini povećanja digitalnog prisustva, kao što su PPC i društveni mediji, većina onlajn saobraćaja potiče od organskih pretraga. Ovo ponašanje je dokazano u nedavnoj studiji koja je otkrila da 68% svih onlajn iskustava počinje pomoću pretraživača.
Statistike poput gore pomenute ilustruju samu količinu potencijalnog saobraćaja koji se može postići kada je sajt vidljiv publici putem organske pretrage. Sama priroda SEO-a takođe znači da kada vaša web lokacija počne da se rangira, nećete morati da plaćate za saobraćaj koji primate. Ovo je za razliku od alternativnih kanala gde obično plaćate po modelu cena po kliku.
Doseg i saobraćaj
Od prošle godine, samo 0,78% Google pretraživača je kliknulo na rezultate sa druge stranice - a predviđa se da će se ovaj broj još više smanjiti u narednih 5 godina.
Ovo ponašanje još jednom naglašava koliko je važno biti prisutan na mreži i biti vidljiv na prvoj stranici rezultata pretrage.
Osiguravanje da je vaša web lokacija dobro optimizovana iz perspektive SEO-a može osigurati da vaše poslovanje maksimizira svoj digitalni doseg i privuče veću, angažovaniju publiku.
Stopa konverzije
S obzirom na to da se SEO oslanja na to da neko vrši pretragu, stopa konverzije je često daleko viša od drugih marketinških kanala, jer je korisnik predstavio nameru od samog početka puta korisnika.
U stvari, istraživanja pokazuju da potencijalni klijenti iz ulaznih marketinških napora kao što je SEO imaju stopu konverzije od oko 14%. Ovo je daleko više od potencijalnih klijenata stvorenih putem izlaznog marketinga koji konvertuju oko samo 2%.
Kupovno ponašanje
Jedna od manje poznatih prednosti SEO-a je njegov uticaj na ponašanje pri kupovini. Ako je vaša web lokacija prisutna tokom faze istraživanja korisnika, mnogo je veća verovatnoća da ćete biti uzeti u obzir kada taj korisnik bude u poziciji da završi svoju konačnu kupovinu.
Jednom kada korisnik poseti vašu web lokaciju putem organske pretrage, mnogo je veća verovatnoća da će se vratiti na wašu veb lokaciju putem pretraživanja brenda ili direktnih pregleda – što znači povećanu verovatnoću za ponovljeno poslovanje i sekundarnu prodaju.
Povećana svest da uspešna SEO kampanja može da uspostavi jedna je od ključnih prednosti ovog marketinškog kanala i doprinosi važnosti njegove primene u široj marketinškoj strategiji.
Organske mogućnosti
Još jedan razlog za važnost SEO-a je njegova sposobnost da istakne nove mogućnosti i privuče širu publiku.
Kada se SEO kampanjom pravilno upravlja, praćenje i istraživanje će biti u njenoj srži – to znači da se podaci mogu iskoristiti oko termina za organsku pretragu koji pružaju uvid u ponašanje publike i teme koje traže.
Ako se prema ovim uvidima postupa na ispravan način, vaša publika može da se proširi. Ovo na kraju dovodi do povećanog saobraćaja na vaš we sajt i povećane šanse za konverziju korisnika.